2013/09/19

Kuumehoureinen rage

Kirjottelen Traconista myöhemmin. Nyt jotain ajankohtaisempaa.
Sain coniruton. Ei ole ensimmäinen eikä varmasti viimeinen kerta. Viime vuosi oli itseasiassa ainoa vuosi aikoihin kun en ole sairastunut conin aikana tai heti conin jälkeen.

Muksuna oli ihan jees olla pikkunuhassa kun sai olla pois koulusta ja kattella piirrettyjä yms. Nyt sairauden takia poissaolo lähinnä vituttaa. Suunnattomasti. Ärsyttää kun olisi paljon tekemistä mut keho ei vaan jaksa.
Ja itsehän en kuulu niihin urpoihin jotka menevät kipeenä kouluun/töihin tartuttamaan tautinsa kaikille muillekin.
Kai te nyt hyvät ihmiset ymmärrätte et jos teetätte koko ajan hirveesti hommia kuumeisella ja väsyneellä kehollanne niin se paraneminen vaan pitkittyy ja pahimmassa tapauksessa saa vielä pahempia pöpöjä jälkitautina.

Kipeenä ollessa ärsyttää myös yksin asuminen.
Muistan sairastaneeni angiinan muutamia kuukausia sen jälkeen kun olin muuttanut omilleni. Oli tuskaa kävellä pakkasessa 39 asteen kuumeessa reilu kilsa lähimmälle apteekille nappeja hakemaan. Tuskaisaa. Varsinkin kun mulla jo se 37 astetta vetää pään ihan sekaisin (omaan vissiin aika alhaisen normilämpötilan).
Nykyisessä asuinpaikassa apteekki ja kauppa ovat onneksi muutaman minuutin kävelymatkan päässä, mutta kyllä se silti vituttaa kun ei ole täällä ketään joka marssisi hakemaan ne napit mun puolesta.
Sitäkin mietin että apua jos mulle sattuis jotain vakavampaa. En tunne täällä ketään joka omistaisi auton ja olisi heti "käytettävissä". Ja plussana vielä, mitä jos olis niin vähän rahaa ettei vaan vois tilata taksia.
Sit ois pakko lähteä julkisilla ja toivoa ettei matkan varrella satu mitään.

Ja sitten vielä.. mitä helvettiä kipeenä tehdään. Väsyttää niin paljon etten jaksa oikeen keskittyä mihinkään (poissulkee pelaamisen, yritin jo).
Oon nukkunut ihan ihmeellisiin aikoihin. Yöllä tuo ei oikein onnistunut koska jumalauta yskä. Nyt oon sitten päivällä nukkunut parin tunnin pätkissä niinä hetkinä kun yskä vaivaa vähän vähemmän.

Onneks tää tauti alkaa jo vähän hellittämään. On huomattavasti parempi olo kuin eilen. Toisaalta mulla taudit yleensäkin kestää vain sen 2-3 päivää.
Kattoo saisko lopetettua ton tupakoinnin tähän samaan syssyyn. Oon tänään polttanut yhden, eilen kaksi. Ihan hyvältä näyttää.

5 kommenttia:

  1. Tsemppiä vaan ja kovasti paranemisaaltoja tuohon intergalaktiseen ruttotautiin ;P

    VastaaPoista
  2. Viime vuonna olit heti Traconin jälkeen tosi kipeenä.. :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ollu :o Ku olin Dead dogeis ja kaatajaisissakin. Toissavuonna jouduin lähtee conisunnuntaina sovittua aiemmin (angiina).

      Poista
  3. Vieläkö sä oot katkera siitä angiinasta? 8DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne oli mun elämäni tuskasimmat muutama päivä D:

      Poista